Uit een onderzoek van Yellowbag en het RMI blijkt dat, hoe kan het ook anders,  korting meer invloed heeft op vrouwen dan op mannen. Vooral bij kleding valt op dat 80% van de vrouwen wel eens impuls aankoop deed omdat er korting op werd gegeven, bij mannen is ligt dat percentage op 60%. In alle categorieën "winnen" de mannen alleen bij elektronica, daar heeft 53% van de onderzochte mannen wel eens spontaan een product gekocht omdat er korting op zat tegen over 29% van de vrouwen.

Dat de Nederlandse webshopper in het algemeen goed op de prijs let blijkt ook wel uit onderstaande grafiek. In de categorie 30-50 jaar houdt namelijk maar liefst 97% van de mensen rekening met korting.

Met de zwaar concurrerende online markt van tegenwoordig en de vele vergelijkingssites is het voor ons als consument natuurlijk ook helemaal niet moeilijk om wat extra korting te vinden. We verwachten daarom ook dat deze cijfers in de komende jaren alleen nog meer gaan stijgen. Een strop voor de webshops maar als consument worden we in een mooie zetel geplaatst!

Het volledige onderzoek met meer leuke feitjes en cijfers vind je hier: http://about.yellowbag.com/nationalekortingsmonitor/

Praat mee

Uitgelicht

Nieuwsbrief

Wekelijks als eerste op de hoogte!